Mycie podwozi

Mycie elementów samochodu wydłuża ich zywotność. W dużej mierze sa to elementy metalowe, podatne na korodowanie. Sól i zanieczyszczenia na drodze w połączeniu z wilgocią i odpryskami zabezpieczenia lakieru spowodowane uderzającymi o nie kamykami, to idealne srodowisko dla rdzy.

 Mycie podwozia nie jest niczym na co by nie były przygotowane elementy znajdujace sie pod samochodem. Każdego deszczowego dnia woda spływa po nich nie powodując specjalnych szkód. Problem pojawia się, gdy metalowe elementy traca odporność na korozję i w połączeniu z wodą i zanieczyszczeniami przyspieszają ich rdzewienie. Do mycia podwozia używa się aktywnej piany i wody, która nie ma wpływu na elementy gumowe. Może się okazać, ze spod warstwy brudu odsłoniete zostana przerdzewiałe elementy zawieszenia kwalifikujace się do wymiany. Nieświadomy wczesniej kierowca mógł narażać zdrowie swoje i innych, nie widząc złego stanu podwozia.

Za pomocą lancy mozemy dotrzeć w miejsca najbardziej zabrudzone. Idealnym wariantem jest uzycie najazdu.

Mycie podwozia najlepiej przeprowadzić na wiosnę. Rozsypywana sól na drogach, zanieczyszczenia pośniegowe i deszczowe błoto na dobre osadziły się na elementach podwozia. Jeżdżąc z tak zabrudzonym samochodem kierowca naraza się na przyspieszenie korozji przechodzące nawt na nadwozie. Najbardziej ucierpieć mogą progi i wrażliwe nadkola. Zaklejone brudem śruby zawieszenia moga się zrywać podczas demontazu, skutecznie wydłużając czas pracy mechanika i generując większe koszty. Mycie podwozia konieczne jest także przed wykonaniem konserwacji.

Dokładne umycie elementów jest podstawą do właściwego rozprowadzenia środków zabezpieczających i powstania trwałej powłoki. Pozdowaie myjemy aktywną pianą i wodą. Podwozie spłukujemy najpierw czysta wodą. Nastepnie nakładamy aktywna pianę i ponownie spłukujemy pozostałości.